Spørsmål og svar

Klikk på spørsmålet for å se svaret. Finner du ikke svar på det du lurer på? Spør oss, så svarer vi deg så raskt vi kan!

Betaler jeg på forskudd til Trondheim Kraft?

Hos oss betaler du selvsagt ikke for strømmen før du bruker den. Vi sender deg kun strømregninger basert på ditt faktiske forbruk.

Hva er Elsertifikater?

Elsertifikater er en lovpålagt kostnad som alle strømkunder i Norge betaler for. Det er en økonomisk støtteordning som skal gjøre det mer lønnsomt for strømprodusenter å investere i produksjon basert på fornybare energikilder, som vann, vind, sol og bioenergi. Les mer på NVE sine nettsider

Hva er forskjellen på Avtalegiro og eFaktura?

I nettbanken din kan du bestille betalingsløsningene Avtalegiro eller eFaktura.

Med Avtalegiro blir strømregningen din betalt automatisk. Du vil fortsatt få en kopi av fakturaen på papir, men betalingen vil gå av seg selv.

Velger du eFaktura vil du få regningen elektronisk i nettbanken din. Da får du ingen kopi i posten. For at regningen din skal bli betalt må du godkjenne den i nettbanken din.

Om du ikke bestiller noen av disse betalingsløsningene hos banken din, vil du få regningen tilsendt på papir.

Hva er forskjellen på strøm og nettleie?

Alle strømkunder i Norge betaler for både strøm og nettleie. Du betaler strøm til Trondheim Kraft, og nettleie til din lokale netteier.

Nettleie er et beløp du betaler for at netteieren din skal frakte strøm hjem til deg.

Strøm kjøper du av oss i Trondheim Kraft, og beløpet du betaler styres først og fremst av strømprisen og hvor mye strøm du bruker.

Hva gjør jeg med strømmen når jeg flytter?

Når du flytter er det viktig at du gir Trondheim Kraft beskjed om din nye adresse. Strømavtalen din vil ikke automatisk følge med når du flytter hvis vi ikke får beskjed på forhånd.

Det er enkelt å flytte strømmen ved å ringe oss på 06161, eller du kan melde flytting av strømmen her

Hvor lang tid tar det fra bestilling til strømleveransen starter?

Etter bestilling er det noen praktiske detaljer vi må ordne med din lokale netteier. Derfor vil det normalt gå en til to uker før du får strøm fra Trondheim Kraft.

Overgangen fra din forrige strømleverandør tar vi oss av, så du trenger ikke å foreta deg noe. Så snart du har bestilt og gitt oss de opplysningene vi trenger tar vi oss av resten.

Hvor skal jeg sende måleravlesning?

Du kan sende måleravlesningen til oss i Trondheim Kraft. Ring oss på 06161, så hjelper vi deg å registrere måleravlesningen din.

Hvor stor blir min neste strømregning?

På trondheimkraft.no kan du finne ut omtrent hvor mye din neste strømregning vil komme på. Vår kalkulator gir deg en pekepinn på strømutgiftene dine, så du slipper å lure på hva du skal betale. Prøv kalkulatoren her

Hvordan bestiller jeg strøm?

Det er enkelt og helt gratis å bytte til Trondheim Kraft. Du kan enten ringe oss på 06161, eller bestille selv på nett. Med avtalevelgeren vår kan du enkelt finne en strømavtale som passer deg.

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Om du har behov for å få utsatt betalingen er det bare å ringe oss på 06161, så hjelper vi deg. Det er viktig at du tar kontakt med oss i god tid før regningen forfaller. Betalingsutsettelse forutsetter at du ikke har flere utestående regninger hos oss.


FKNT02
Lukk